Основе рачунарске графике

ID: 7079
врста предмета: научно-стручни
носилац предмета: Бенгин Ч. Александар
извођачи: Бенгин Ч. Александар, Воротовић С. Горан
контакт особа: Бенгин Ч. Александар
ниво студија: информационе технологије у машинству
ЕСПБ: 5
облик завршног испита: презентација пројекта
катедра: катедра за ваздухопловство

извођења

циљ

Упознавање студената са основним принципима рачунарске графике кроз стицање основних знања о алгоритмима, структурама података, математичким и физичким принципима који се користе у процесу креирања слика и анимација употребом рачунара. Упознавање са моделовањем објеката, елементарним и сложеним трансформацијама објеката и основама технике приказа, растеризације и стварања фотореалистичних приказа у дводимензионалном и тродимензионалном рачунарском простору употребом OpenGL.

исход

После успешно одслушаног програма који је предвиђен овим предметом студент ће разумети и моћи да објасни основне принципе рачунарске графике, укључујући и технике растеризације, моделовања и стварања фотореалистичних приказа и анимација на рачунару и стећи ће знања потребна да самостално развија и програмира интерактивне графичке апликације употребом OpenGL.

садржај теоријске наставе

Преглед графичких система и модела. Основни појмови и принципи моделовања геометријских облика. Основни графички објекти (примитиви) и њихова растеризација. Приказ објеката у 2D. Приказ објеката у 3D. Основни модели осветљења и основни алгоритми за рендеровање површи. Преглед напредних алгоритама осветљења и рендеровања површи.

садржај практичне наставе

Преглед графичких система и увод у OpenGL. Примитивни графички објекти у OpenGL. Геометријске трансформације у OpenGL. Приказ објеката у 2D у OpenGL. Приказ објеката у 3D у OpenGL. Репрезентација објеката у 3D. Основни модели осветљења и основни алгоритми за рендеровање површи у OpenGL.

услов похађања

Нема предуслова, али се препоручује добро познавање програмског језика C.

ресурси

Неопходан софтвер за овај предмет је под GNU лиценцом - бесплатан је.

фонд часова

укупан фонд часова: 60

активна настава (теоријска)

ново градиво: 20
разрада и примери (рекапитулација): 0

активна настава (практична)

аудиторне вежбе: 25
лабораторијске вежбе: 0
рачунски задаци: 0
семинарски рад: 0
пројекат: 0
консултације: 0
дискусија/радионица: 0
студијски истраживачки рад: 0

провера знања

преглед и оцена рачунских задатака: 2
преглед и оцена лабораторијских извештаја: 0
преглед и оцена семинарских радова: 0
преглед и оцена пројекта: 3
колоквијум са оцењивањем: 8
тест са оцењивањем: 0
завршни испит: 2

провера знања (укупно 100 поена)

активност у току предавања: 5
тест/колоквијум: 30
лабораторијска вежбања: 15
рачунски задаци: 10
семинарски рад: 0
пројекат: 10
завршни испит: 30
услов за излазак на испит (потребан број поена): 35

литература

Hearn, Donald; Baker, M. Pauline; Carithers, Warren: Computer Graphics with Open GL, 4th Edition, Pearson, 2014. ISBN: 978-1-292-02425-7; Buss, Samuel: 3D Computer Graphics: A Mathematical Introduction with OpenGL, 1st Edition, Cambridge University Press, 2003. ISBN: 978-0-52-182103-2; Angel, Edward; Shreiner, Dave: Interactive Computer Graphics: A Top-Down Approach with Shader-Based OpenGL, 6th edition, Addison-Wesley, 2012. ISBN 978-0-13-254523-5;