email за запослене

Лозинку за приступ свим факултетским сервисима (укључујући и мејл сервис) можете да промените на сервису за запослене.

Запослени имају могућност коришћења email сервиса на Машинском факултету.

Сервису приступате користећи email клијент по свом избору (факултетски webmail; Windows mail client, Outlook, Thunderbird,…; Gmail, Yahoo Mail, Outlook.com,…).

Квота на серверу је 500 MB.

параметри потребни за подешавање клијента

Корисничко име је у облику у којем сте га унели приликом отварања налога (без @mas.bg.ac.rs). Email адресе су у облику korisnickoime@mas.bg.ac.rs.

На свим портовима обавезна је енкрипција (STARTTLS/TLS/SSL) и аутентификација.

  • outgoing mail server (SMTP): alfa.mas.bg.ac.rs
    • порт 587; алтернативно порт 465
  • incoming mail server (POP3): alfa.mas.bg.ac.rs
    • порт 110; алтернативно порт 995
  • incoming mail server (IMAP): alfa.mas.bg.ac.rs
    • порт 143; алтернативно порт 993

Нежељене поруке "spam"

Одређивање шта односно која и-мејл порука спада у нежељене и нeпотребне - “спам” (осим оних које су по некој општеприхваћеној дефиницији “spam”) зависи искључиво од сваког корисника понаособ и подешености његовог клијента за пријем/читање е-поште

Сервис за пријем е-поште тј. клијентска апликација аутоматски класификује поруке као „непожељне“ („spam“) ако личе на то по свом садржају или су нетипичне по својој форми. Ови генерички филтери нису савршени и повремено регуларне поруке могу да заврше у као „непожељне“ („spam box “)

У већини случајева се може спречити сврставање коректне и жељене е-поште у „спам“ тј. нежељену, једноставним додавањем мејл адресе пошиљаоца у свој адресар или контакт-листе. Уколико мејл-клијент има опцију да поруку означи као „Није непожељна“, „Уклони из нежељене поште“ или слично, увек може да се кликне на то. Међутим, генерално је боље додати пошиљаоца у своје контакте. То је јаснији сигнал самом клијенту е-поште да жели да се прочита е-пошта од датог пошиљаоца.